مراقبت از مو, روش تقویت مو, ریزش مو, مقالات

بهترین شامپوهای گیاهی (معرفی بهترین شامپو برای مو)

بهترین شامپوهای گیاهی (معرفی بهترین شامپو برای مو)

استفاده از شامپوی گیاهی و جایگزینی آن با شامپوی شیمیایی در حال گسترش است اما پیدا کردن بهترین شامپو گیاهی مناسب برای موی هر فرد ممکن است سخت باشد.

اما در اینجا بجای صرفا نام بردن از چند شامپو، شامپوهای مناسب بسته به جنس مو و مشکلات مویی که ممکن است دچار آن باشید را معرفی میکنیم.

همچنین بهتر است که حتما مقالات مربوط به مراقبت از مو را مطالعه کنید و انواع شامپو گیاهی سایت را نیز مشاهده کنید.

 

بهترین شامپو گیاهی برای موی چرب:

اگر موی شما چرب است بهتر است از شامپوهای مخصوص موی چرب استفاده کنید که چربی پوست سر و مو را تنظیم کرده و باعث شفاف شدن موهایتان می شوند.

بهترین شامپو گیاهی برای موی چرب از ترکیباتی مانند چای سبز، آویشن، رزماری، سبوس برنج، گزنه، حنا، مورد و غیره تشکیل شده که علاوه بر تقویت موهایتان باعث تنظیم چربی پوست سر شما نیز خواهد شد.

بهترین شامپو های گیاهی - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای چرب

شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای چرب، یکی از بهترین شامپوهای گیاهی است که باعث افزایش رشد موهایتان شده، از ریزش موهایتان جلوگیری کرده، ضد خارش و شوره بوده، فاقد مواد شیمیایی و حساسیت زا است و از سفیدی زودتر موهایتان نیز جلوگیری می کند.

خرید شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای چرب

 

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو گیاهی موهای چرب نیز موجود است.

 

بهترین شامپو گیاهی برای موی خشک:

برخلاف شامپوهای موی چرب، شامپوهای مخصوص موی خشک باید ملایمتر باشند. در این شامپوها نباید شوینده به صورتی باشد که چربی مو و پوست سر از بین برود زیرا این کار باعث خشک تر شدن مو و از بین رفتن لطافت موها خواهد شد.

همچنین موهای خشک ممکن است که سخت تر حالت بگیرند که به همین دلیل نیاز است که شامپویی استفاده کنید که این مشکل را نیز برطرف کند.

بهترین شامپو گیاهی برای موی خشک از ترکیباتی مانند گل سرخ، پرسیاوشان، همیشه بهار، باباآدم، بولاغ اوتی، زیتون، آلوئه ورا تشکیل شده که هم باعث تقویت مو شده و هم از ریزش موی شما جلوگیری خواهد کرد.

بهترین شامپو های گیاه - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو هفت گیاه علاح موهای خشک

شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای خشک، یکی از بهترین شامپوهای گیاهی است که دارای خواصی مانند: جلوگیری از ریزش مو، کمک به رشد و تغذیه مو، ضد عفونی کننده و قارچ زدای پوست سر، ضد خارش و شوره، سرشار از ویتامین‌های گروه B و E، جلوگیری از سفیدی زودرس موها و افزیش مقاومت مو در برابر اشعه UV خورشید است.

خرید شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای خشک

 

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو گیاهی موهای خشک نیز موجود است.

 

بهترین شامپو گیاهی برای موی معمولی:

شاید بتوان گفت که محصولات مخصوص موی معمولی کمتر شناخته شده اند زیرا اغلب افراد با موهای معمولی، محصولاتی را استفاده می کنند که مخصوص موهای چرب است.

اما اینجا چند مدل شامپوی مناسب موهای معمولی وجود دارد که بهترین آنها شامپو سبغ مخصوص موهای معمولی است.

بهترین شامپو های گیاهی - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو سبغ برای موهای معمولی

این شامپو به صورت تخصصی برای موهای معمولی طراحی شده است.

در این شامپو گیاهان دارویی مانند بومادران، رزماری، مریم گلی، سبوس برنج، گزنه، ریشه شیرین بیان، ساقه انار، چای سبز، مورد، آویشن، پنیرک، بابونه، کنجد، فندق، حنا و چند گیاه دارویی دیگر استفاده شده است.

شامپو سبغ یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت پیاز و ساقه مو، رفع سفید موها، ضد شوره و ضد موخوره است.

خرید شامپو سبغ برای موهای معمولی

 

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو گیاهی موهای معمولی نیز موجود است.

 

بهترین شامپو گیاهی ضد ریزش مو:

یکی از موارد مهم در مهم در مورد شامپو گیاهی آن است که به دلیل داشتن ترکیبات گیاهان دارویی، بیشتر از شامپوهای شیمیایی می توانند به رفع ریزش موی شما کمک کنند.

برخی از این شامپو ها به صورت عمومی بوده و همه می توانند از آن استفاده کنند اما برخی به صورت تخصصی هستند.

به طور مثال شامپو ضد ریزش مو علاج در 2 مدل موجود است. یعنی شامپو ضد ریزش علاج مخصوص موی خشک و شامپو ضد ریزش علاج مخصوص موی چرب و معمولی که ریزش مو را رفع و باعث تقویت موهایتان خواهند شد.

بهترین شامپو های گیاهی - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو ضد ریزش مو

این شامپو ها از گیاهانی مانند مورد، آویشن، سبوس برنج، همیشه بهار، جنا، رزماری و گزنه تشکیل شده اند.

از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره کرد: ضد ریزش مو، ضد خارش و التهاب، کمک به رشد و تغذیه مو، سرشار از ویتامین های گروه B و E، فاقد مواد شیمیایی حساسیت زا و التهاب آور

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو گیاهی ضد ریزش مو نیز موجود است.

 

بهترین شامپو گیاهی تقویت کننده مو:

این نوع از شامپو های گیاهی، بهترین گزینه برای تقویت موهای آسیب دیده و شکننده هستند. اگر موهای شما ریزش دارد یا دارای موهای نازکی هستید این گزینه ها بهترین موارد برای شما هستند.

از جمله بهترین شامپوهای گیاهی تقویت کننده مو می توان به شامپو سبغ اشاره کرد.

بهترین شامپو های گیاهی - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو سبغ

این شامپو ها در سه نوع مخصوص موهای چرب، معمولی و خشک موجود است تا بسته به نوع و جنس موهایتان، شامپویی تخصصی را استفاده نمایید.

این شامپوها از گیاهانی مانند بومادران، رزماری، مریم گلی، سبوس برنج، گزنه، ریشه شیرین بیان، آویشن، پنیرک، بابون، فندق، کنجد، مورد، حنا، جو دوسر، سدر و چند گیاه دیگر تشکیل شده است.

می توان گفت که این شامپو، قویترین شامپو گیاهی بدون مواد نگهدارنده و شیمیایی است.

از جمله خواص آنها می توان به این موارد اشاره کرد: رفع ریزش مو، رفع خارش و موخوره، رفع سفیدی مو و کمک به مشکی شدن موها، پرپشت کننده و ابریشمی شدن موها، ضد قارچ و غیره

انواع شامپو سبغ را از لینک زیر مشاهده کنید.

خرید شامپو سبغ اصل

 

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو گیاهی تقویت کننده مو نیز موجود است.

 

بهترین شامپو گیاهی ضد شوره:

قبل از معرفی این شامپو بهتر است که به این نکته اشاره شود که شوره سر می تواند ناشی از مشکلات کبدی هم باشد. بنابر این بهتر است که حتما از سلامت کبد خود اطمینان پیدا کنید و همچنین از معجون کبد اکرام که در سایت موجود است هم استفاده کنید.

اما در کنار این مورد حتما از شامپوی ضد شوره هم استفاده نمایید. بهترین شامپو گیاهی ضد شوره را می توان شامپو قزل گون نام برد.

بهترین شامپو های گیاهی - معرفی بهترین شامپو برای مو - شامپو قزل گون وحشی

این شامپو در کنار تونیک خود یک مکمل عالی برای تقویت مو، افزایش رشد مو و درمان شوره سر است.

از جمله ترکیب مهم این شامپو همانطور که از اسمش مشخص است، قزل گون می باشد. شیره بدست آمده از گیاه گون که کتیرا نام دارد در این شامپو استفاده شده است.

از جمله خواص این شامپو می توان به این موارد اشاره کرد: ضد شوره و افزایش استحکام مو، تقویت و افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو، حالت دهنده مو

خرید شامپو قزل گون وحشی

 

همچنین در عطارطب انواع دیگری از شامپو ضد شوره گیاهی نیز موجود است.

 

نکات مهم برای انتخاب بهترین شامپو گیاهی برای مو:

این را باید بدانید که انتخاب یک شامپوی مناسب که با جنس و شرایط موهای شما سازگار است بهترین و مهمترین قدم برای داشتن موهای سالم و زیباست.

اما با توجه به تنوع زیاد شامپو ها در بازار، انتخاب یک شامپوی خوب و مناسب ممکن است سخت باشد. در اینجا چند نکته مهم در مورد انتخاب بهترین شامپو گیاهی گفته می شود.

جنس موی خود را بشناسید: اولین نکته در انتخاب بهترین شامپو برای مو شناختن جنس موهایتان است.

در بازار انواع مختلفی از شامپو وجود دارد که هر فردی با هر جنس مویی می تواند تا حدودی از آنها استفاده کند اما بهتر است که شامپویی مناسب جنس موی خودتان انتخاب کنید. بسته به اینکه موهای چرب، خشک یا معمولی دارید انتخاب یک شامپوی مناسب با جنس موهایتان بسیار مهم است.

 

مواد تشکیل دهنده شامپو: حتما مطمئن شوید که در ترکیبات این شامپوها از گیاه دارویی استفاده شده باشد.

معمولا شامپوهای گیاهی تاثیر گذار، برای تاثیر بیشتر از ترکیب چند گیاه دارویی درست شده اند اما شامپوهای شیمیایی که عصاره گیاهی دارند، معمولا عصاره یک گیاه در آنها بکار رفته و بقیه مواد موجود در آن شیمیایی هستند.

استفاده از گیاهان دارویی در شامپو باعث تقویت موهایتان شده، شکنندگی آن ها را از بین می برد، رشد آنها را افزایش داده، پوست سر را تقویت کرده و چربی مو و پوست سر را نیز تنظیم می کنند.

 

شامپوهای حاوی مواد شیمیایی را استفاده نکنید: برخی از مواد شیمیایی داخل شامپوها اگر از حدی بیشتر باشند می توانند به صورت جدی آسیب زا شوند. ترکیباتی مانند سولفات، پارابن و برخی دیگر از مواد از این دست هستند.

 

برند شامپو مهم است: انتخاب برندهای معتبر که شناخته شده هستند بسیار مهم است. این برندها معمولا به این دلیل معروف شده اند که در طول زمان سعی کرده اند از مواد با کیفیت در محصولات خود استفاده کنند.

 

قیمت شامپو: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، هزینه ای است که می خواهید بابت شامپوی خود بپردازید.

در بازار انواع محصولات خارجی موجود است اما این را بدانید که به دلیل تنوع گیاهان دارویی داخل کشور، شما می توانید به شامپوهایی با کیفیت دارویی بسیار بالا، اما با قیمت بسیار مناسب و پایین دسترسی داشته باشید.

این را بدانید که لزوما گران بودن قیمت شامپو دلیل بر کیفیت بالای آن نیست.

 

امتحان کنید: لزوما کیفیت شامپو دلیل بر نتیجه گرفتن شما نیست. ممکن است بسته به جنس مو و پوست و حساسیت پوست و موی شما نسبت به مواد تشکیل دهنده داخل شامپو ها، نتیجه متفاوتی بگیرید.

گاهی اوقات ممکن است که یک یا چند ترکیب داخل شامپو برای پوست سر و موی شما مناسب نباشد و شما را راضی نکند.

پس بهتر است که انواع شامپو گیاهی با ترکیبات مختلف را امتحان کنید تا بهترین ترکیبی که با شرایط پوست سر و موی شما سازگار است را پیدا کنید.

 

صبر داشته باشید: گاهی اوقات ممکن است که پیدا کردن شامپوی مناسب با جنس مو و پوست سر شما زمانبر باشد اما این رابدانید که با توجه به تنوع بالای شامپوهای بازار حتما می توانید شامپویی با ترکیب مناسب خودتان پیدا کنید.

 

به شرایط مو و پوست سر خود توجه کنید: گاهی شما فقط یک شامپوی مناسب می خواهید، در این حالت انتخاب شامپو ساده تر است.

اما گاهی شما یک مشکل اساسی در مو و کف سر دارید. مثلا دچار ریزش مو هستید یا دچار خارش سر، التهاب پوست سر، موخوره یا شوره یا هر مشکل دیگر. در این حالت بهتر است از شامپوی تخصصی برای رفع این مشکل استفاده کنید تا این مسئله سریعتر برطرف شود.

 

در کنار انتخاب بهترین شامپو گیاهی، رعایت نکات زیر نیز برای سلامت موهایتان مفید است:

موهای خود را به طور منظم و با شامپوی مناسب بشویید.

از نرم کننده و ماسک مو بعد از شامپو استفاده کنید.

موهای خود را از حرارت زیاد سشوار و اتو مو دور نگه دارید.

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت مو باشد.

به اندازه کافی آب بنوشید.

استرس خود را مدیریت کنید.

با رعایت این نکات می توانید از موهای سالم، شاداب و زیبا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *