مراقبت از موی چرب می تواند بسیار سخت باشد. در عطارطب انواع محصولات مراقبت از موی چرب طبیعی موجود است که می توانید از آنها دیدن کنید.

خرید محصولات مراقبت از موی چرب

 

روش های مختلفی برای مراقبت از مو وجود دارد که در اینجا برخی از مهمترین توصیه ها گفته خواهد شد. به شما توصیه می شود که مقالات تقویت مو را هم در سایت مطالعه کنید.

 

روش های مراقبت از موی چرب:

1- شستشوی مو با آب ولرم: سعی کنید موهایتان را فقط با آب ولرم و نه آب داغ بشویید. شستشوی مو با آب داغ باعث از بین رفتن چربی پوست سر شده و این کار باعث تحریک غده های چربی به ترشح بیشتر می شود و مشکل را بیشتر خواهد کرد.

 

2- شستشوی بیشتر موها در صورت لزوم: اگر پوست سر شما بیش از حد چرب است شاید نیاز باشد که موهایتان را بیشتر بشویید تا چربی اضافه از بین برود.

در مورد مراقبت از موی چرب به این نکته دقت نمایید که شستشوی بیش از حد موها می تواند باعث ترشح بیشتر چربی شده و شستشوی کم هم نمی تواند به خوبی چربی اضافه را پاک نماید؛ پس شستشوی موها به میزان مناسب بسته به چربی سر بسیار مهم است.

همچنین توجه کنید که موها را بعد از استفاده از شامپو کامل آبکشی کنید زیرا باقی ماندن شامپو روی سر می تواند باعث ترشح بیشتر چربی شود.

 

3- استفاده از نمک: شستشوی مو با آب نمک و استفاده از نمک دریا می تواند چربی پوست سر را کاهش دهد.

 

4- ماساژ سر: انجام ماساژ سر باعث تقویت جریان خود در پوست سر شده و به سلامت موی شما کمک می کند.

 

5- رژیم غذایی مناسب: مصرف غذاهای حاوی آهن و پروتئین می تواند باعث افزایش سلامت موهای شما شود.

مصرف غذاهایی مثل سبزیجات پهن برگ، ماهی، دانه ها و لوبیا منبع خوبی از آهن هستند و موادی مانند پنیر، شیر و سویا سرشار از پروتئین می باشند. همچنین مصرف غذاهای غنی از امگا- 3 و مواد معدنی به تعادل چربی پوست سر شما کمک می کند.

 

6- استفاده از ماسک طبیعی: استفاده از ماسک موی طبیعی راه ساده برای کنترل چربی مو است.

 

7- استفاده از شامپوی مناسب: استفاده از شامپو برای موهای چرب بجای هر شامپوی دیگری می تواند به کنترل چربی موی سر شما کمک کند. بهترین گزینه برای رفع مشکل استفاده از شامپو گیاهی بجای شامپوهای شیمیایی است.

خرید شامپو گیاهی برای موهای چرب

 

8- مراقبت از مو در برابر عوامل بیرونی: حرارت بیش از حد می تواند به پوست سر و موها آسیب وارد کند. استفاده زیاد از سشوار، اتو مو و دیگر وسایل حرارتی باعث افزایش تولید چربی پوست سر خواهد شد.

 

9- دوری از استرس: استرس می تواند باعث افزایش تولید چربی پوست سر شود. داشتن آرامش اعصاب به شما در کنترل ترشح چربی موها کمک می کند.

به شما توصیه می شود که دوره رایگان درمان روح و روان در طب سنتی را مشاهده کنید. در این دوره روش های طب سنتی برای آرامش اعصاب، دوری از استرس و اضطراب و همچنین رفع انواع نگرانی گفته شده است.

دوره درمان روح و روان در طب سنتی

 

10- اصلاح مزاج: از نظر طب سنتی دلیل ایجاد چربی مو می تواند بخاطر گرمی و تری باشد. استفاده از خوراکیها با مزاج سرد می تواند کمی به بهبود این مشکل کمک کند. موادی مانند کاهو، خیار و هندوانه و همچنین انار بسیار مفید هستند.

یکی از مهمرین کارها در طب سنتی برای سلامت بدن و موها شناسایی مزاج و اصلاح آن است. در دوره رایگان مزاجشناسی عطارطب مزاج خود را شناسایی کرده و نکات ضروری برای هر مزاج را یاد بگیرید.

دوره مزاج شناسی به زبان ساده

 

11- استفاده از مواد طبیعی: مواد طبیعی مانند انواع سدر، روغن رزماری، مورد، حنای طبیعی و حنای بیرنگ می توانند به تنظیم چربی مو و کاهش آن کمک کنند. می توانید از این مواد به عنوان ماسک استفاده نمایید.

همچنین تحقیقات نشان داده که استفاده از روغن درخت چای باعث بهبود خارش، شوره و چربی اضافه موی شما می شود. 

ماده دیگری که به شما پیشنهاد می شود، چای سبز است. چای سبز منبع خوبی برای کاهش ترشح چربی پوست سر است.

تمامی موارد گفته شده در سایت موجود است.