ریزش مو یک اتفاق نگران کننده برای هر کسی است. این مشکل می تواند به دلیل کمبود مواد غذایی بدن، عوامل ژنتیکی و هورمونی، استفاده از محصولات شیمیایی و بسیاری مسائل دیگر باشد.

در اینجا چند توصیه مهم برای مراقبت از مو و تقویت مو گفته می شود.

به شما توصیه می شود که در کنار این موارد حتما از محصولات مراقبت از مو و محصولات ضد ریزش مو سایت هم استفاده نمایید.

 

نکاتی در مورد پیشگیری از ریزش مو:

1- ماساژ پوست سر: ماساژ منظم سر باعث تحریک پوست و افزایش جریان خون در پوست سر شده که این کار باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می شود.

 

2- استفاده از مواد طبیعی: استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا مثل ژل آلوئه ورا یا صابون آلوئه ورا می تواند باعث تسکین پوست و تعادل PH شده و به بهبود موهای آسیب دیده کمک کند.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که به پوست سر نفوذ کرده و می تواند باعث تقویت مو و کاهش ریزش مو شود.

برای شستشوی موها بجای استفاده از مواد شیمیایی، از شامپو گیاهی استفاده نمایید. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از شامپو سبوس برنج است که در عطارطب نیز موجود است.

روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن سیاه‌ دانه، و روغن بنفشه می‌توانند به تغذیه و تقویت مو کمک کنند و از ریزش مو جلوگیری نمایند.

استفاده از حنای طبیعی، حنای بیرنگ و پودر سدر به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. حنا را به عنوان ماسک مو می توانید استفاده کنید که باعث پاکسازی پوست شده و پودر سدر هم باعث تنظیم چربی پوست سر و جلوگیری از ریزش مو می شود.

 

3- تغذیه مناسب: مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین و مواد معدنی مانند آهن، ویتامین D، امگا 2 و … است می تواند باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو شود.

 

4- کاهش استرس و اضطراب: یکی از دلایل مهم ریزش مو، استرس و اضطراب شماست. کاهش استرس از طریق مدیتیشن، ورزش منظم و خواب کافی می تواند این مشکل را برطرف کند.

در رایگان دوره روح و روان به بررسی نحوه رفع استرس، اضطراب و نگرانی از منظر طب سنتی پرداخته شده است.

دوره روح و روان در طب سنتی

 

5- استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی: استفاده مداوم از رنگ موهای شیمیایی و سایر محصولات شیمیایی می تواند به موهای شما آسیب وارد کند. رنگ موی گیاهی یک جایگزین بسیار خوب برای همه خانم ها و آقایان است.

این رنگ موها فقط از گیاهان دارویی تهیه شده اند و هیچ ماده شیمیایی در آنها استفاده نشده است.

همچنین به شما توصیه می شود که بجای محصولات مراقبت از مو شیمیایی از محصولات مراقبت از مو طبیعی، محصولات ضد ریزش مو و محصولات تقویت مو طبیعی موجود در سایت استفاده نمایید تا مشکل شما سریعتر برطرف شود.

 

6- مراقبت مناسب از مو: شستشوی مو با آب ولرم بجای آب داغ، استفاده از شانه های دندانه درشت و خودداری از برس و شانه کشیدن موهای خیس راه های ساده ای هستند که از ریزش مو جلوگیری می کنند.

از حرارت زیاد برای حالت دادن به موها خودداری کنید.

 

7- توجه به مزاج: شناخت مزاج فردی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل که متناسب با مزاج شخصی است، می‌تواند در حفظ سلامت موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها موثر باشد.

در دوره رایگان مزاج شناسی می توانید مزاج خود را شناسایی کرده و آن را تشخیص دهید.

دوره مراجشناسی به زبان ساده

 

حال بیاییم و چند توصیه طب سنتی را در مورد ریزش مو بررسی کنیم.

توصیه های طب سنتی در مورد رفع ریزش مو:

آب داغ دشمن موها: دوش آب داغ با اینکه یک آرامبخش بسیار خوب برای رفع خستگی شماست، اما استفاده مداوم از آب داغ باعث تضعیف موها و افزایش ریزش مو می شود.

گرمای بخار داغ می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و به ریشه‌ها آسیب بزند.

موها بدون چربی طبیعی، خشک و شکننده می‌شوند که در نهایت منجر به ریزش مو خواهد شد. بهتر است از دوش آب گرم و ولرم بجای آب داغ استفاده نمایید.

بعد از حمام نیز با حوله‌ای نرم موها را با ملایمت خشک کنید و به شدت آنها را نسابید. در صورت امکان اجازه دهید موهای‌تان به طور طبیعی خشک شوند.

 

مواد طبیعی: جوشانده گیاه آویشن به صورت غلیظ باعث تقویت پیاز مو و قطع ریزش مو می شود. کافیست ۲ قاشق آویشن را در یک قوری بجوشانید تا غلیظ شود سپس آن را روی سر بمالید. این کار برای موهای چرب بیشتر جواب می دهد.

اگر بابونه خشک را بجوشانید و با آب آن حنای طبیعی را خیس کنید و به سر مانند ماسک مو استفاده کنید، از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

کنجد بخورید: یکی از راه های کاهش ریزش مو، مصرف کنجد است. کنجد گردش خون را تقویت کرده و مانع از اختلالات عصبی می شود و برای کاهش ریزش مو بسیار مفید است.

 

استفاده از حنای طبیعی: حنا باعث تقویت مو، نرمی آن و پرپشت شدن موها می شود. می توانید از حنای طبیعی یا حنای بیرنگ برای این کار استفاده نمایید. برای تاثیر بیشتر می توانید ماهی یکبار از حنا استفاده کنید.

تغذیه مناسب: در رژیم غذایی خود به سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، برگ چغندر، برگ تربچه و ریحان، جعفری، شنبلیله و جوانه‌ ها نگاهی ویژه داشته باشید و اگر ذخیره آهن پایینی دارید حتما درمان کنید.

یادتان باشد مصرف بادام درختی، فندق، انجیر خشک و عناب نیز ضروری است.

ترکیبات خونساز در دسترس مانند شیره انگور، شیره توت، برگه زردآلو، مویز، کشمش، توت خشک، انجیر، بادام، پسته، جوانه ماش، جوانه گندم، سبوس برنج و … نیز حتما مصرف کنید.

 

در اینجا به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که مردم در مورد ریزش مو دارند را پاسخ می‌دهیم:

1. علل اصلی ریزش مو چیست؟

ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی خاص، داروها، استرس و سبک‌ زندگی.

2. آیا ریزش مو قابل پیشگیری است؟

می‌توان با تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی، از ریزش مو جلوگیری کرد. اجتناب از استفاده از محصولات شیمیایی و استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی باعث کمک به قطع ریزش مو می شود.

3. چه درمان‌هایی برای ریزش مو وجود دارد؟

درمان‌های مختلفی برای ریزش مو وجود دارد، از جمله استفاده از مواد طبیعی مانند انواع روغن، حنا و محصولات مراقبت از موی گیاهی که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند.

4. آیا ریزش مو دائمی است؟

این بستگی به علت ریزش مو دارد. برخی از انواع ریزش مو ممکن است موقتی باشند، در حالی که دیگر انواع ممکن است دائمی باشند.