کاهش رشد مو باعث یکی از عوامل کم پشت شدن مو هم هست. اگر بتوانید با روش های ساده موهایتان را تقویت کنید می توانید رشد موهایتان را نیز زیاد کنید.

به شما توصیه می شود که مقالات مربوط به مراقبت از مو، تقویت مو و ریزش مو را در سایت مطالعه کنید.

همچنین در سایت انواع محصولات مراقبت از مو مانند محصولات تقویت مو و محصولات رشد مو نیز موجود است.

 

بیاییم با هم برخی موارد برای افزایش رشد مو را بررسی کنیم:

تغذیه مناسب: تغذیه مهم ترین عامل برای سلامت بدن و پوست و مو است. استفاده از انواع پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری در رژیم غذایی بسیار مهم است و باید آن را رعایت کنید.

ماساژ سر: یکی از ساده ترین روش ها برای تقویت مو و افزایش رشد آن ماساژ مو است. این کار را با برس یا شانه دندانه درشت بهتر است انجام دهید. همچنین می توانید از انواع روغن گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون برای تاثیر بیشتر استفاده کنید. این کار باعث افزایش گردش خود در پوست سر و تقویت موها و در نهایت افزایش رشد مو خواهد شد.

کوتاه کردن منظم موها: هر حدود 3 هفته تا یکماه یکبار موهایتان را نوک گیری کرده و کوتاه کنید. این کار باعث تقویت مو، افزایش رشد مو و جلوگیری از شکننده شدن و موخوره آن می شود.

دوری از استرس: استرس و اضطراب خیلی زود تاثیر خود را روی پوست و مو نشان می دهد. دور بودن از استرس باعث افزایش رشد و تقویت موهایتان خواهد شد. به شما توصیه می شود که حتما دوره رایگان روح و روان را مشاهده کنید تا با روش های ساده جلوگیری از استرس و اضطراب آشنا شوید.

دوره روح و روان

 

محصولات مراقبت از مو: استفاده از محصولات طبیعی مانند شامپو گیاهی، صابون گیاهی، رنگ موی گیاهی بجای محصولات شیمیایی بهترین گزینه برای تقویت مو و بهبود رشد موهایتان است. استفاده از حنای طبیعی یا حنای بیرنگ هم یکی از راه های تقویت موهای شماست.

به موهایتان حرارت ندهید: حرارت بالایی که توسط سشوار و اتو مو و دیگر وسایل به موهایتان وارد می شود باعث ضعیف شدن موها و کاهش رشد آنها می شود. استفاده از آنها را کاهش دهید.

 

ماساژ مو: ماساژ دادن مو و پوست سر یکی از راه های افزایش گردش خون در پوست سر و افزایش رشد مو است. برای این کار می توانید از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید.

 

چند راه کار ساده طب سنتی برای افزایش رشد مو: 

استفاده از آب پیاز:

برای این کار 1 قاشق غذاخوری آب پیاز برداشته، یک پنبه را به آن آغشته کنید و سعی کنید آنرا به تمام پوست سر بمالید. وقتی مطمئن شدید که کل سر را پوشش دادید 15 دقیقه تا یکساعت سبر کنید و سپس با شامپو گیاهی موهایتان را شستشو دهید.

استفاده از روغن گیاهی: 2 ساعت قبل از حمام روغن سیاهدانه یا روغن کندش به سر بزنید و موهایتان را با محلول رزماری ماساژ دهید.

 

شانه کردن موها قبل از خواب: شانه زدن مو قبل از خواب باعث افزایش گردش خون در پوست سر و افزایش سرعت رشد موهایتان می شود. این کار باعث تغذیه موهایتان خواهد شد.