مراقبت از مو, مقالات

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب (معرفی بهترین شامپو برای موی چرب)

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب (معرفی بهترین شامپو برای موی چرب)

جنس موی چرب یکی از سخت ترین انواع نگهداری و روتین نگهداری را در بین انواع جنس موهای مختلف دارند. در بین محصولات مراقبت از مو که باید افراد با موی چرب استفاده کنند، استفاده از شامپو بسیار مهم است. در اینجا به بررسی بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب می پردازیم و انواع بهترین شامپو برای موهای چرب را معرفی می کنیم.

به شما توصیه می شود که در کنار استفاده از شامپو گیاهی حتما از دیگر محصولات مراقبت از موی چرب موجود در سایت دیدن کرده و مقاله روتین مراقبت از مو را هم مطالعه کنید.

همچنین انواع شامپو گیاهی برای موی چرب را نیز در سایت ببینید.

 

بهترین شامپو گیاهی برای موی چرب:

موهای چرب باید شامپوهایی استفاده کنند که علاوه بر تمیز کردن موها، باعث تقویت آن شده، چربی پوست سر را تنظیم کنند و باعث شفاف شدن موها شوند.

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب - معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب - شامپو هفت گیاه علاج

افرادی که موهای چرب دارن باید یک شامپوی گیاهی مناسب برای شستشوی روزانه خود انتخاب کنند. بهترین شامپو گیاهی برای موی چرب، شامپو هفت گیاه علاج است.

این شامپو از ترکیب عصاره هفت گیاه دارویی شامل چای سبز، مورد، آویشن، سبوس برنج، حنا، رزماری، گزنه تهیه شده است.

از جمله خواص این شامپوی گیاهی می توان به این موارد اشاره کرد: تقویت مو و افزایش رشد و تغذیه مو، ضد ریزش مو، ضد خارش و شوره، سرشار از ویتامین‌های گروه B و E، کنترل pH و چربی پوست سر، جلوگیری از سفیدی زودرس موها، کنترل pH و چربی پوست سر، فاقد مواد شیمیایی حساسیت‌زا و التهاب آور

خرید شامپو هفت گیاه علاج مخصوص موهای چرب

 

بهترین شامپو گیاهی ضد ریزش مو برای موی چرب:

زمانی که شما ریزش مو دارید به یک شامپوی قوی برای تقویت مو نیازمندید. بهترین گزینه برای شما، شامپو ضد ریزش مو علاج مخصوص موهای چرب است.

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب - معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب - شامپو ضد ریزش موی علاج مخصوص موهای چرب

از جمله خواص این شامپوی گیاهی می توان به این موارد اشاره کرد: جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، تغذیه مو، ضد عفونی کننده و ضد قارچ، سر، سرشار از ویتامین‌های گروه B و E، فاقد مواد شیمیایی حساسیت‌زا و التهاب آور چون رنگ های شیمیایی و برخی سولفات‌ها و نگهدارنده های مصنوعی. کنترل کننده چربی و PH پوست سر

ترکیبات این شامپوی گیاهی شامل عصاره مورد، آویشن، سبوس برنج، گیاه همیشه بهار، حنا، رزماری

خرید شامپو ضد ریزش مو مخصوص موهای چرب

 

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب با خاصیت رفع شوره:

این نکته را باید بدانید که شوره سر گاهی دلایل دیگری هم دارد. یکی از دلایل شوره سر می تواند به دلیل مشکلات کبدی شما باشد.

مشکلات کبدی خود را به صورت شوره سر نشان داده و باید حتما این مسئله را رفع کنید. مثلا اگر کبد چرب دارید یا کبد شما نیاز به پاکسازی داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می شود که حتما در کنار انتخاب یک شامپوی مناسب، حتما معجون کبد اکرام را که برای رفع کبد چرب، مشکلات کبد و پاکسازی کبد است استفاده کنید.

اما برای پاکسازی و شستشوی موهایتان بهترین گزینه شامپو ضد شوره علاج مخصوص موهای چرب است.

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب - معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب - شامپو ضد شوره موی علاج مخصوص موهای چرب

این شامپو نیز یک شامپوی تخصصی بوده و شوره سر شما را رفع خواهد کرد.

از جمله خواص این شامپو می توان به این موارد اشاره کرد: جلوگیری از شوره سر و کمک به رشد و تغذیه آن، ضد عفونی کننده و ضد قارچ، سرشار از ویتامین‌های گروه B و E، فاقد مواد شیمیایی حساسیت‌زا و التهاب آور چون رنگ های شیمیایی و برخی سولفات‌ها و نگهدارنده های مصنوعی.

مواد تشکیل دهنده این شامپو شامل عصاره سیر، چای سبز، رزماری، گزنه، گیاه همیشه بهار و آلوئه ورا است.

خرید شامپو ضد شوره مو مخصوص موهای چرب

 

بهترین شامپو ضد موخوره گیاهی برای موهای چرب:

موخوره عارضه ای است که از نوک موها شروع شده و تا ریشه مو ادامه پیدا میکند و در این وضعیت نوک مو دوشاخه یا چند شاخه می شود. برای رفع این مشکل در افرادی که موهای چرب دارند بهترین شامپویی که می توان به شما پیشنهاد داد، شامپو واگراس است.

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب - معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب - شامپو واگراس

این شامپو کاملا گیاهی بوده و بسیار قوی می باشد.

ترکیبات این شامپو شامل‏: ‏سیب، آلوئه ورا، انجیر، سدر، حنا، بابونه، کتیرا، آویشن، نعناع، پونه، رزماری، ختمی، چوبک، میخک، اکالیپتوس، نیلوفر آبی و پیچک…

از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره کرد: ضد موخوره، ضد ریزش مو، مناسب برای سر و بدن، تقویت کننده مو و افزایش ضخامت مو، بازسازی غلاف ساقه موها شکسته و آسیب دیده، تنظیم کننده چربی پوست سر، ضد شوره، ضد خارش و التهاب

خرید شامپو واگراس

 

بهترین شامپوی گیاهی تقویت کننده مو برای موهای چرب:

شامپوی تقویت کننده باید چند کار را انجام دهد. هم ریزش مو را از بین ببرد، هم باعث تقویت ساقه مو و پیاز مو شود. این کار در نهایت باعث تقویت مو و پرپشت شدن موهای شما خواهند شد. از جمله شامپویی که این کار را انجام می دهند می توان به شامپو سبغ مخصوص موهای چرب اشاره کرد.

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب - معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب - شامپو سبغ چرب

در این شامپو گیاهان دارویی مانند بومادران، رزماری، مریم گلی، سبوس برنج، گزنه، ریشه شیرین بیان، ساقه انار، چای سبز، مورد، آویشن، پنیرک، بابونه، کنجد، فندق، حنا و چند گیاه دارویی دیگر استفاده شده است.

از جمله خواص این شامپو می توان به این موارد اشاره کرد: تقویت مو، پرپشت شدن و براق شدن موها، درمان ریزش مو، ضد قارچ و ضد موخوره، رفع خارش سر، کمک به رویش مجدد موها، رفع سفیدی مو و مشکی شدن موها، رفه شپش و تخم شپش به دلیل وجود روغن اسپند.

همچنین می توان گفت که این شامپو، قوی ترین شامپوی گیاهی بدون مواد نگهدارنده و شیمیایی است.

خرید شامپو سبغ چرب

 

نکاتی در مورد انتخاب بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب: 

افرادی که موهای چرب دارند به دلیل اینکه ممکن است موهایشان به سرعت چرب شود، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. شامپوهای گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

در اینجا می خواهیم در کنار اینکه چند شامپو معرفی شد، نکاتی را برای مراقبت از موهای چرب عنوان کنیم:

به شرایط پوست و موی خود توجه کنید: قبل از هر چیزی باید بدانید که نوع و جنس موهایتان را باید بشناسید. برای موهای چرب باید شامپوی تخصصی انتخاب نمایید تا چربی اضافه موها و پوست سر را پاک کند.

 

ترکیبات شامپو: ترکیبات بکار رفته در شامپو بسیار مهم است. این ترکیبات باید باعث تنظیم چربی پوست سر شوند. از جمله مهمترین ترکیبات و گیاهانی که در این شامپوها باید باشند شامل چای سبز، آلوئه ورا، رزماری، سدر و … است.

 

مواد مضر: برخی از مواد در شامپوها اگر از حدی بیشتر باشند باعث آسیب های جدی به مو می شوند. برخی از آنها شامل سولفات و پارابن ها هستند که به پوست سر آسیب می رسانند و تولید چربی را هم ممکن است افزایش دهند. اغلب شامپوهای گیاهی یا این مواد را ندارند یا در حد مجاز از آنها استفاده می کنند.

 

PH شامپو: اغلب شامپوهای گیاهی PH نزدیک به پوست سر را دارند. این کار باعث می شود که از تحریک پوست یا خشکی پوست جلوگیری شود. همچنین این شامپو ها باعث تعدیل و متعادل کردن PH مو و پوست سر هم می شوند.

 

شستشوی به اندازه مو: شستشوی مو اگر از حدی بیشتر شود هم باعث تولید چربی بیشتر در پوست سر خواهد شد. شستشوی موها به اندازه و استفاده از محصولاتی که شوینده ملایمی دارند باعث می شود که تعادل در چربی پوست سر حفظ شود.

 

نکات دیگر:

  • به دنبال شامپوهایی باشید که به طور خاص برای موهای چرب طراحی شده باشند.
  • شامپو را به طور کامل روی پوست سر ماساژ دهید و سپس به خوبی آبکشی کنید.
  • از شامپو زدن بیش از حد موها خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث تحریک پوست سر و افزایش چربی مو شود.
  • از نرم کننده فقط در انتهای موهای خود استفاده کنید و از تماس آن با پوست سر خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت مو باشد.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • استرس خود را مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *