مراقبت از مو

رنگ کردن مو هنگام پریودی، رازهای رنگ کردن مو در دوران قاعدگی، راهنمایی و روش مطمئن برای سلامت شما!

رنگ کردن مو هنگام پریودی، رازهای رنگ کردن مو در دوران قاعدگی

این سوال بسیار مطرح شده که آیا در دوران پریودی و قاعدگی می توان از رنگ مو استفاده کرد؟ باید گفت نظرات مختلفی وجود دارد.

برخی معتقدند که تغییر هورمونی در دوران قاعدگی باعث عدم رنگ پذیری مناسب مو شده و یا افزایش حساسیت فرد و حساسیت پوست در این دوره، احتمال تحریک پوست سر و واکنش آلرژیک به مواد، بخصوص مواد شیمیایی را افزایش می دهد.

اما برخی معتقدند که هیچ اشکالی برای رنگ کردن مو در این دوره نیست.

نکته مهمی که باید توجه کرد آن است که رنگ کردن در این دوره را باید با احتیاط انجام دهید.

اما این مورد را حتما توجه کنید که چه به رنگ ها حساسیت داشته باشید و چه نداشته باشید، رنگ های شیمیایی به صورت طبیعی مشکل زا هستند و عوارض بسیاری دارند.

استفاده از رنگ شیمیایی به ریشه موها آسیب وارد کرده و باعث ریزش مو، کدر شدن، موخوره، گره خوردن مو، خشکی و زبر شدن و سوختگی مو و پوست سر می شود.

یکی از بهترین جایگزین ها برای شما، استفاده از رنگ موی گیاهی و طبیعی است. در عطارطب انواع رنگ موی گیاهی موجود است که از لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

خرید رنگ موی گیاهی

 

چند نکته مهم در مورد رنگ آمیزی مو در دوران پریودی و قاعدگی:

از رنگ های حساسیت زا مانند رنگ موهای شیمیایی استفاده نکنید. استفاده از رنگ موی گیاهی جایگزین مطمئنی برای دوران پریودی است. رنگ موی گیاهی علاوه بر خواص بسیار، آمویناک نیز ندارند و نسبت به رنگ شیمیایی بسیار مطمئن و سالم تر هستند.

خرید رنگ موی گیاهی

 

قبل از استفاده از رنگ مو حتما تست حساسیت را انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیتی ندارید.

قبل از رنگ کردن، موهایتان را با شامپو گیاهی و انواع صابون گیاهی بخصوص صابون هفت گیاه و صابون 12 گیاه بشویید تا کاملا پاکسازی شده و همچنین تقویت شود.

در حین شستشو و رنگ آمیزی پوست سر را ماساژ داده تا خونرسانی به پوست سر افزایش یابد.

پوست کف سر می‌ تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو را جذب کرده و وارد جریان خون کند. همچنین به دلیل همین خواص است که توصیه می شود که خانم های باردار یا شیرده به هیچ وجه از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها به خصوص رنگ موهای دائمی، باعث آسیب موها، خشک و زبر شدن و شکنندگی موها، ریزش مو، حساسیت‌های پوستی، خارش، سوزش، قرمزی پوست سر و حتی سوختگی می شود.

 

فواید رنگ کردن مو در زمان پریودی با مواد طبیعی:

رنگ های گیاهی از مواد طبیعی مانند حنای طبیعی، روناس، گل بابونه خشک و غیره تهیه شده اند و شیمیایی نیستند.

در رنگ های طبیعی بر خلاف رنگ های شیمیایی که حاوی آمونیاک هستند، هیچ ماده مضری وجود ندارد.

رنگ کردن موها با رنگ موی گیاهی در زمان پریودی و قاعدگی و حتی در زمان بارداری و شیردهی امکان پذیر بوده و هیچ عوارضی ندارد.

رنگ موهای گیاهی احتمال ایجاد حساسیت کمتری دارند و همچنین باعث تقویت موها و افرایش رشد آنها خواهند شد.

 

چند نکته مهم که قبل از رنگ کردن مو در زمان پریودی با مواد طبیعی باید بدانید:

نداشتن حساسیت:

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، حساسیت نسبت به گیاهان طبیعی است.

البته این مسئله بسیار کم اتفاق می افتد اما بهتر است که قبل از استفاده از هر محصول طبیعی آن را روی بخشی از پوست خود تست کنید تا از عدم حساسیت به آن محصولات و مواد مطمئن شوید.

 

رضایت از رنگ مو:

قبل از آنکه کل موهایتان را رنگ کنید بهتر است که بخش کوچکی از موها را رنگ کرده تا رنگ بدست آمده روی موی خودتان را ببینید و اگر رضایت داشتید کل موهایتان را رنگ کنید.

 

توجه به مزاج خود:

برای استفاده از رنگ ها و مواد طبیعی به مزاج خود هم توجه کنید. برای مثال اگر مزاج شما گرم است بهتر است که از گیاهانی که طبع گرمی دارند کمتر استفاده کرده تا دچار حساسیت نشوید.

در دوره رایگان مزاج شناسی می توانید با روش هایی ساده مزاج خود را شناسایی کنید.

دوره مزاجشناسی به زبان ساده

 

مدت زمان نگهداری رنگ روی مو:

مدت زمان نگهداشتن رنگ و مواد طبیعی روی مو به جنس مو و رنگ پذیری موی شما بستگی دارد.

 

اگر با رنگ موی شیمیایی رنگ کرده اید:

اگر موهایتان دکلره و رنگ شده است باید بدانید رنگ های گیاهی به راحتی روی آن نتیجه می دهد. همچنین هر زمان بخواهید می توانید روی رنگ گیاهی از رنگ شیمیایی استفاده نمایید.

 

روش و راه ساده رنگ کردن مو در زمان پریودی و قاعدگی:

نکته مهم که قبل از هر چیز باید به آن اشاره کرد این است که روش هایی که در اینجا گفته می شود در همه زمانی چه در دوره پریود و چه خارج از این دوره قابل استفاده است.

استفاده از رنگ مو گیاهی و مواد طبیعی علاوه بر تقویت مو، ریزش مو را قطع کرده، رشد موها را افزایش داده، موها را شفاف کرده و از موخوره هم جلوگیری می کند.

یکی از راه ها استفاده از محصولاتی مانند حنای طبیعی، روناس، پودر سدر و محصولاتی است که این مواد را در خود دارند که همگی این مواد در سایت موجود هستند.

افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند.

رنگ حنا یا همان وسمه وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند.

این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود.

حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌ رنگ توت‌ فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد،که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

در اینجا چند فرمول ساخت رنگ موی خانگی به شما آموزش داده خواهد شد تا در زمان پریودی بتوانید از آن استفاده نمایید.

فرمول رنگ مشکی ساده خانگی:

معروفترین رنگ طبیعی حنا است. این محصول به 2 صورت موجود است. نوعی از آن به صورت حنای طبیعی بوده و دیگری حنای بیرنگ است.

حنای بیرنگ همان حنای طبیعی با همان خواص است اما هیچ رنگی به موهای شما نمی دهد.

برای استفاده از حنا و درست کردن رنگ مشکی طبیعی بدون ایجاد قرمزی در موها باید از حنای طبیعی به این روش که گفته خواهد شد استفاده کنید.

برای اینکار 4 قاشق غذاخوری حنا را با آبجوش مخلوط کنید و اجازه دهید 2 ساعت روی سر بماند. 4 قاشق وسمه یا رنگ حنا را هم خیس کرده تا پس از شستشوی موها با حنا مورد استفاده قرار دهید. 2 ساعت بعد سر حنا مالی شده را با آب ولرم شستشو داده و پس از خشک کردن موها وسمه را روی مو بمالید و مانند مرحله قبل 2 ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید. وسمه و حنا در سایت موجود هستند.

 

رفع سفیدی موها در زمان پریودی با مواد طبیعی:

یک چهارم فنجان برگ رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه با 2 فنجان آب بجوشانید.

بعد آن را صاف کرده و آب رزماری را روی سر بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سر شما بماند.

اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، این محلول را برای مدت طولانی تر روی سر قرار دهید. این کار به مرور سفیدی موهایتان را برطرف می کند.

 

فرمول رنگ قهوه ای روشن خانگی:

یک قاشق غذاخوری قهوه، 2 قاشق غذاخوری بابونه خشک و 2 قاشق چایخوری روناس را پودر کرده و با 1 لیوان آبجوش مخلوط کرده تا به شکل خمیری درآید. چهار ساعت بعد خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید 1 ساعت روی موها بماند و سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

فرمول رنگ قهوه ای تیره خانگی:

این رنگ هم در زمان پریودی و هم خارج از آن قابل استفاده است.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنای طبیعی، زرده تخم‌مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری‌ شکل پیدا کند. خمیر را روی موها‌ی‌تان بمالید و ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری حنای طبیعی و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کنید.

قبل از رنگ کردن، موها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

گردوها را خرد کنید و پوست آن را در یک قابلمه از آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید تا یک چای گردوی بسیار تیره درست کنید. بعد از آنکه خنک شد، بر اساس میزان سایه‌ای که می‌خواهید موهایتان داشته باشد، بگذارید حدود ۲۰ دقیقه با این رنگ خیس بخورد. حواستان باشد که زیاد با پوست سرتان تماس پیدا نکند.

به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.

 

فرمول رنگ موی طلایی طبیعی و خانگی:

یکی از رنگ های پر طرفدار در بین خانم ها، رنگ طلایی است. این رنگ مو را می توانید از ترکیب عصاره گل بابونه و گل ریواس تهیه کنید.

ترکیب این دو عصاره در دوران پریودی هیچ مشکلی ندارد و حتی موهای سفید را هم به خوبی پوشش می دهد.

برای اینکار 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 20 دقیقه مخلوط آماده است. آن را صاف کرده و بعد از خنک شدن روی موها ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا موهایتان به رنگ طلایی مورد نظرتان درآید.

 

فرمول رنگ شرایی طبیعی و خانگی برای دوران پریودی و غیر پریودی:

یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنای مخلوط کنید و آن را روی موهایتان به مدت 1 ساعت بگذارید و سپس موهایتان را بشویید.

 

یکی از مطمئن ترین راه ها برای رنگ کردن در زمان پریودی استفاده از رنگ موی گیاهی است که می توانید از همین سایت تهیه نمایید.

خرید انواع رنگ موی گیاهی

 

مهمترین سوالات در مورد رنگ کردن مو در زمان قاعدگی با رنگ های گیاهی:

آیا رنگ موی گیاهی و طبیعی هم حساسیت زا است؟

برخی از افراد ممکن است به موادی مانند حنا حساسیت داشته باشند اما مواد دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌ زا نیستند.

البته بهتر است برای تشخیص آن قبل از استفاده کمی از آن را روی بخشی از پوست خود تست کنید و در صورتی که حساسیتی نداشتید از رنگ مو یا مواد رنگ کننده طبیعی مو استفاده نمایید.

ممکن است پوست گردو داخل اغلب رنگ موهای گیاهی هم کمی حساسیت ایجاد کند.

 

چطور رنگ موی خود را حفظ کنیم؟

بهتر است که هر 3 تا 6 هفته که بسته به جنس مو و پوست سر فرق دارد، رنگ را تجدید کرده و دوباره استفاده کنید تا رنگ به صورت کامل روی موها قرار داشته باشد.

همچنین در کنار این مواد طبیعی از شامپو گیاهی و صابون گیاهی بخصوص صابون 12 گیاه و صابون هفت گیاه هم استفاده نمایید تا موهایتان تقویت شود.

 

جایگزین های رنگ کردن مو در دوران قاعدگی چیست؟

بهترین جایگزین ها برای هر فردی استفاده از حنای طبیعی، وسمه و رنگ موی گیاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *