پوست و مو, مقالات

9 نکته در مورد تقویت پوست که باید بدانید!

تقویت پوست

برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک، این نکات را رعایت کنید. از موارد گفته شده برای انواع پوست می‌توان استفاده کرد.

اولین نشانه پیری چیست؟ افتادگی پوست یکی از مهم‌ترین نشانه‌های پیری است. برای اینکه جوان به نظر برسید کافی است تا چند مورد را رعایت نمایید تا موجب تقویت پوست و محکم، سفت، بدون چروک و درخشان شدن آن شود.

 

برخی از روشهای تقویت پوست:

در اینجا می‌توانید برخی روشهای تقویت پوست را به صورت اسلاید ورق بزنید و ببینید.

برای دیدن اسلایدها، اسلایدها را به سمت چپ ⇐ حرکت دهید.

1- استفاده از سفیده تخم مرغ: 

 

تقویت پوست

سفیده تخم مرغ یک معجزه برای سفت شدن پوست است. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که موجب تقویت پروتئین‌های ساختار موجود در پوست معروف به کلاژن می‌شود.

 

این کار یک جایگزین عالی برای تزریق‌های گرانقیمت بوتاکس است. تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که یک یا دو سفیده تخم مرغ را هم زده و آن را روی صورت خود بمالید.

اگر به آن مقداری ماست ساده، لیمو یا عسل نیز اضافه کنید، خاصیت روشن کنندگی پوست نیز خواهد داشت.

2- استفاده از نمک:

 

تقویت پوست

 

مصرف نامناسب نمک می‌تواند تاثیرات نامناسبی از نظر سفتی پوست داشته باشد.

مصرف بیش از حد نمک نه تنها بر معده، بلکه بر ظاهر و چهره نیز تاثیر می‌گذارد و حتی موجب افزایش میزان چین و چروک روی صورت می‌شود. نوشیدن آب زیاد، میزان نمک بدن را متعادل می‌کند.

3- ماسک قهوه:

تقویت پوست

چه کسی فکر می‌کرد که قهوه نیز می‌تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود؟ خوب، درست است. ماسک قهوه در تمیز کردن سلول‌های مرده و درخشندگی پوست موثر است.

 

علاوه بر آن استفاده مداوم و هفتگی از ماسک قهوه، می‌تواند موجب محکم شدن پوست نیز شود. دلیل اصلی سفت شدن توسط قهوه را می‌توان به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن دانست.

 

برای درست کردن ماسک قهوه، نصف فنجان پودر قهوه را با ماست یا عسل مخلوط کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید، بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید تا شفاف و براق شود.

4- اضافه کردن لیمو به ماسک های صورت:

تقویت پوست

 

دلیل استفاده کردن از آب لیمو همراه با ماسک این است که سرشار از ویتامین C بوده و موجب بهبود تولید کلاژن در پوست شده و رادیکال‌های آزاد را نیز خنثی می‌کند.

 

همچنین پوست را سفت و محکم کرده و خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد. بسته به میزان حساسیت پوست می‌توانید از آب لیمو و یا آب لیمو همراه با آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

 

توجه کنید که آب لیمو باعث می‌شود پوست مستعد آفتاب سوختگی شود، بنابراین قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

5- استفاده از آلوئه ورا:

تقویت پوست

آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت دارویی از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت. ماده‌ای به نام اسید مالیک در ژل این گیاه وجود دارد که یک ضد پیری بسیار عالی است.

 

این ماده نه تنها از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند بلکه موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. ژل آلوئه ورا یک تقویت کننده طبیعی موضعی است که باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود.

 

همچنین سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بنابراین به طور طبیعی سلول‌ها را ترمیم می‌کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا بسیار ساده است، کافی است که ژل را از گیاه خارج کرده و آن را روی صورت و گردن بمالید و بعد 15 تا 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

برای افزایش فواید ویتامینه بهتر است آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید.

 

6- مصرف پروتئین:

تقویت پوست

خواه شما خواهان کاهش وزن باشید، یا افزایش عضله در بدن، یا می‌خواهید سالم بمانید، مصرف منظم پروتئین ضروری است.

پروتئین یکی از مواد اصلی است که بدن باید دریافت کند و نقش مهمی در ظاهر پوست دارد. مصرف پروتئین باعث می‌شود که پوست شما سفت، محکم و سالم شود.

 

پروتئین نه تنها برای پوست بلکه برای ناخن و موها نیز مفید است زیرا این بخش‌ها نیز از پروتئین تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید پروتئین را در طول روز و طی وعده‌های غذایی مصرف نمایید.

برای داشتن پوستی زیبا نیاز به مراقبت و استفاده از محصولات سالم و طبیعی دارید. پس از محصولات مراقبت از پوست عطارطب دیدن کنید

7- خواب کافی:

تقویت پوست

خواب کافی مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و این را باید پذیرفت که در این دنیای پرسرعت از این مورد کاملا غافل هستیم!

اولین علایم کمبود خواب روی صورت شما ظاهر می‌شود که چشم‌ها به صورت پف کرده و یا لکه دار و خطوط ظریفی بر روی صورت ظاهر می‌شود. با خواب مناسب این علایم کاهش یافته و یا از بین می‌رود.

وقتی خوب استراحت می‌کنید، احساس فعالتری داشته و استرس کمتری نیز خواهید داشت و همین موارد باعث درخشش و شادابی پوست صورت شما می‌شود.

برای افزایش کیفیت خواب، بهتر است قبل از خواب کافئین مصرف نکنید، زیرا باعث بی‌قراری می‌شود. ماساژ یکی از مواردی است که باعث بهبود کیفیت خواب در افراد می‌شود.

8- استفاده از خیار: 

تقویت پوست

اگر پوست حساسی دارید، یکی از بهترین گزینه‌های خیار است، زیرا می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید. استفاده از خیار نه تنها بدون دردسر است بلکه یک راه حل ارزان و ساده برای سفت شدن پوست است.

مقداری خیار را برش داده و آن را روی صورت بمالید.

ساده است!

خیار دارای خاصیت آبرسانی است که باعث افزایش حالت ارتجاعی پوست می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از خیار این است که منافذ پوست را می‌بندد که خطر رشد میکروب و باکتری روی پوست را کاهش می‌دهد.

آب خیار با آلوئه ورا یا سفیده تخم مرغ یک ماسک کامل برای صورت است.

9- برخی از ورزش های صورت را انجام دهید:

تقویت پوست

تقویت پوست با ورزش صورت:

در اینجا می‌توانید برخی تمرین های صورت را به صورت اسلاید ورق بزنید و ببینید.

برای دیدن اسلایدها، اسلایدها را به سمت چپ ⇐ حرکت دهید.

صورت ما نیز مانند بخشهای دیگر بدنمان از عضله ساخته شده است که برای محکم ماندن به حرکات منظم نیاز دارد. علاوه بر این تمرینات صورت گردش خون را بهتر کرده و این مسئله باعث افزایش کلاژن و سفت شدن و خوش فرم شدن پوست صورت می‌شود.

یک راه ساده برای انجام تمرین عضلات صورت خندیدن است. بله، درست شنیدید. به همین راحتی خنده به شما کمک می‌کند که صورتی بدون چروک داشته باشید.

تمرینات دیگری وجود دارد که بطور خاص برای اطراف فک، چشم یا پیشانی می‌توان از آنها استفاده کرد.

بهتر است که در هنگام اجرای حرکات ورزشی صورت پوست شما بیش از حد کشیده نشود و نیروی زیادی بر پوست وارد نیاید، زیرا پوست کاملا حساس است و به راحتی آسیب می‌بیند.

[ratings]

منبع: عطارطب

اگر سوالی در زمینه این مقاله دارید، آن را در بخش دیدگاه مطرح کنید تا در اولین فرصت به سوال شما پاسخ داده شده و همچنین پاسخ برای شما ایمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *